zondag 17 juni 2012

Hittebeschermers: Beschermengeltjes voor je haren

Mijn nachtmerrie?
Een föhn of stijltang die stukgaat wanneer ik nog de deur uit moet ! Echt elke dag ben ik in de weer met één van beide producten.
We weten allemaal dat dit helemaal niet gezond is, gelukkig bestaan er beschermengeltjes voor onze haren, en wel in de vorm van heatprotectors.
Ik laat jullie even mijn 2 exemplaren zien. Kijk je mee?


Krultang, stijltang, föhn, .. we hebben het allemaal wel in onze badkamerkastjes steken. En hoewel ze je haar perfect in model kunnen brengen, zorgen ze ook voor enorm veel beschadiging aan je haar.
Belangrijk is om elke keer als je met een warmte toestel in contact komt met je haar, je haar te beschermen. Dit kan je doen door een beschermende spray te gebruiken.




Links zie je de Flatliner van Schwarzkopf Professional OSIS+. Dit is mijn absolute favoriet. deze spray gebruik je op droog haar en zorgt ervoor dat je haar glad en pluisvrij is. Mooie beloften maar , eerlijk waar, hij lost ze volledig in !
Deze spray is heel aangenaam bij het aanbrengen en het product komt mooi gelijkmatig uit de flacon, niet teveel en niet te weinig. Hij beschermt je haar tegen max. 200°
Het product heeft niet echt een specifieke geur, eerder een 'ik kom net van de kapper' geurtje.

Je kan dit product bij het kapsalon vinden of bij een kappersgroothandel(bv. florale haircare - ook voor particulieren) voor ongeveer 10 euro, de flacon bevat 200ml, best veel dus !

Het kleinere spraytje ernaast is de Iron guard van Chi. Het busje wat ik heb bevat 59 ml. Ik heb dit ooit in een cadeaupakketje van Chi gekocht. Ik hoorde altijd zoveel goeds over CHI producten dus was hier heel erg benieuwd naar, maar helaas, mijn verwachtingen werden niet ingelost.
deze spray spuit het product veel dikker over je haar waardoor mijn haar echt opnieuw vochtig/nat wordt. Ook na het stijlen van mijn haar blijft het wat plakkerig en onaangenaam aanvoelen, niet zo prettig! Maar het ergste vind ik nog de geur..het ruikt een beetje mannelijk !! (fail !! ) De geur trekt wel weg nadat je haar gedaan is maar toch stoort mij dit heel erg.

voor een flacon van 250ml betaal je ongeveer 17 euro.

Ik ben dus absoluut fan van de OSIS+ van schwarzkopf Professional ! een fijn en vrij betaalbaar product.

gebruiken jullie hittebeschermers voor je haar? en welke? 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten