donderdag 21 juni 2012

Nodig of overbodig? Je gezicht scrubben

gezichtsscrub

Handscrub, lichaamsscrub, lipscrub, ... het lijkt wel of we elk lichaamsdeeltje moeten scrubben. 
Ook ons gezicht ontsnapt niet aan het scrubben. Maar waarom doen we dit eigenlijk, en is het echt nodig of overbodig? 
Scrubben of exfoliëren is eigenlijk net hetzelfde als 'het verwijderen van dode huidcellen". Onze huid maakt elke dag nieuwe huidcellen aan en een deel oude huidcellen verdwijnen. Door te scrubben maken we het ons lichaam een beetje gemakkelijker. 
een scrub bevat korreltjes die, door wrijving ervoor zorgen dat oude huidcellen loskomen en dus plaats kunnen maken voor de nieuwe, gezonde huidcellen. door regelmatig te scrubben is je gelaat voelbaar zachter en blijft ook je make-up mooier zitten. 

Let wel op dat je voor je gezicht een speciale gezichtsscrub aankoopt. Lichaamsscrubs zijn niet geschikt voor je gelaat aangezien de korrel die hierin zit veel te grof is. de huid op je gezicht is veel gevoeliger en verdient een zachtere korrel. 

Scrub zeker niet dagelijks maar probeer een goed gemiddelde van 2x per week aan te houden, heb je een erg gevoelig huid kan je het 1x per week doen. Kijk vooral wat je zelf het liefst hebt. 

Zelf heb ik de gezichtsscrub van Rituals. Een prima scrub die voor elk huidtype kan gebruikt worden. Als je een gemengde of vette huid hebt, kan je de scrub het beste in een dun laagje op een droge huid aanbrengen. Heb je een droge en/of gevoelige huid, breng de scrub dan aan op een natte huid. 



de kleine scrubdeeltjes 

Scrubben jullie je gelaat? 

2 opmerkingen:

  1. Ik doe mijn gezicht toch regelmatig aangezien een gescrubd gezicht vel beter is om op te werken met make-up. mijn lichaam doe ik ook regelmatg aangezien dat moest ik het niet doen en ik droog me af sowieso de helft vn mijn huidlaag wordt afgeschreept

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeer het toch minstens een keer per week te doen. Is voor mij wel een must, ik merk gewoon dat mijn huid er beter uitziet als ik het regelmatig doe. Die scrub van Rituals heb ik ook al eens gehad, ik heb altijd een aparte gezichtsscrub en dan nog een lichaamsscrub.

    BeantwoordenVerwijderen