vrijdag 8 juni 2012

Mijn parfumstash

Parfum, ahh i love it !! Mijn allereerste parfummeke was van Oilily. Echte typische jonge meisjes geurtjes, hoewel ik deze nog steeds heerlijk ruiken vind.
Ik laat jullie graag mijn parfumstash van dit moment zien.


Zoals jullie zien zijn het er niet superveel, maar ik ben wel erg tevreden over de geurtjes die ik heb. elke keer wanneer een flesje leeg is koop ik een ander geurtje, ik wissel heel graag af. maar 1 geurtje blijft in mijn stash terug komen.. Ultraviolet van Paco Rabanne..; dit is echt mijn signature-geurtje :o)

Ultraviolet - Paco Rabanne : Ohhh wat een heerlijk geurtje. Dit draag ik zomer en winter. het geurtje is lekker bloemig maar toch niet té, er hangt ook iets warms rond de geur. Deze doet me echt denken aan viooltjes. Wanneer ik deze geur opdoe krijg ik ook superveel complimentjes !
Samenstelling:

Top :Abrikoos, Koriander, Peper, Verse amandel, Sinaasappel, Peper, Chilipeper, Braziliaans rozenhout
Hart :Japanse Osmanthus, Viooltje, Jasmijn, Roos
Basis:Amber, Vanille, Patchouli, Ceder

Daarnaast staat een flesje van Bulgari: Oops..; ik heb eigelijk geen idee hoe dit geurtje noemt. Ik heb het ook al zo lang dat het misschien eens tijd word om dit op te maken want lang zal hij het niet meer uithouden :)

Het groene flesje is een goedkoop flesje waar een namaakversie van The one van Dolce & Gabanna in zit.
hoewel het supergoedkoop is en niet de originele blijft deze geur toch erg lang hangen en veel verschil tussen deze en de originele ruik ik echt niet !

Het oranje flesje is ook een neppertje. Dir geurtje is hetzelfde als Orange van Hugo Boss en heb ik een tijdje geleden echt voor ongeveer 2 -3 euro bij de action gekocht. deze blijft niet heel erg lang hangen maar ruik wel lekker fris..Sinaasappeltjes !!

Daaronder vinden we Sensuous van Estée Lauder: Dit vind ik echt een lekker mysterieus geurtje..een beetje hout/amber -achtig. dit is een luchtje dat ik eerder draag als we op restaurant gaan of voor een chiquer event.

Samenstelling:
Top : lelie, magnolia, jasmijn, ylang ylang
Hart : sandelhout, peper, mandarijn, honing
Basis: gesmolten hout, amber

Fan di Fendi van Fendi: een cadeautje van mijn schoonmama voor kerstmis vorig jaar
ook dit vind ik een ietwat chiquer geurtje maar net als Sensuous niet te hard van geur, het bloemige waar ik zo van hou vind je hier nogsteeds in terug en dat maakt dit geurtje voor mij weer lekker draagbaar.

Samenstelling:
Top :mandarijn,zwarte bes,peer
Hart :jasmijn,tuberoos,roos
Basis :Patchouli,leder

Als laatste mijn minst favoriete geur, Twin van Azzaro. Deze zijn verkrijgbaar voor mannen en voor vrouwen . Leuke flacons die mooi als Yin en Yang in elkaar passen, dat wel maar de geur vind ik heel wat minder..
Ik vind em nogal...plattekes :o) niet echt een uitgesproken geur en ik mis wat frisheid

coup-de-coeur_img1

Ik koop meestal een nieuw geurtje op basis van een staaltje dat ik gebruikt heb :o)

Welke parfum is jullie favoriet?











Geen opmerkingen:

Een reactie posten